söndag 18 oktober 2009

Kämpigt just nu!




Nu tränar vi lydnad stenhårt, och ni som annars tycker jag brukar träna ihjäl mig ¨å har det varit småpotatis. Just nu har vi BIG PROBLEMS med uthålligheten. Känns jäkligt motigt faktiskt, försöker att lägga belöning när motivationen och farten finns men ändå kräva lite mer än ett moment av henne men det är skitsvårt att hålla uppe motivationen och farten!




+ att lill-loppan har glömt bort vad läggade under gång är, vadå skulle jag inte stå?? Ähhh, men det är tur att man har ett tålamod som en elefant! Idag var vi nere på nacka och tr'nade 2 timmar och så länge köttbullen är framme så är hon ivrig men annas blir ingångarna långsamma, inkallningen i slowmotion och läggandet kanske inte alls. Ursäkta mig nu men alla ni som säger att hundar inte kan jävlas, hmmm jag håller inte med. Roxy vet faktiskt precis vad ligg betyder men ser hon inte belöningen så struntar hon blankt i det. hehe va hård jag låter....




Men men, vi fortsätter trixa och mixa för att få ihop det. Så länge Roxy håller motivationen uppe hela tävlingen så kommer jag bli 100% nölj sen kan hon struna i alla moment, bara hon tycker det är kul och gasar så är lyckan gjord! Och självklart ska jag göra mitt allra allra bästa för att trycka igång henne maximalt, min lilla räka som alld har gasen i botten annars, får väl smeta in håret med köttbulle eller nått under tävlingen :D




För övrigt lallar det på som vanligt, nu ska jag hämta karln på jobbet.




ps. har problem med att lägga upp inlägg från mobilden därav den dåliga uppdateringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här!