torsdag 7 januari 2010

Härlig långpromenad med sura latexbitchar!

Idag var jag och lillbönan ute på en helt underbar promenad! Det finns ett jättestort skogsparti bakom Haninge Centrum och två sjöar, känns riktigt toppen så i sommar kan jag gå långprommis och låta hund(arna) bada i sjön innan dom lägger sig och sover på jobbet. Roxy är så jäkla svår att få rättvis på bild, antingen tittar hon bort eller så står hon som en gnu, hehe eller så är det jag som är en kass fotograf! Skulle så gärna vilja ha en systemkamera men jag vet att jag skulle paja den rätt fort, hade ju en Canon EOS 350D förut men den började det ju skrammla om haha!! Till och med solen kom fram mot slutet av av promenaden, så hilma vackert, då kände jag mig verkligen underbart lycklig!! Men en sak stör mig så jävla hårt och de är alla längdskitåkare som har invaderat alla spår i alla skogar, jäkla surmuppar! Jag försöker verkligen att inte gå på deras jäkla spår och Roxy springer ju aldrig fram eller så men dom måste verkligen påpeka "gå inte i spåret" "håll hunden kopplad i spåret" jävla idioter flytta till norrland då!!! Så är dom så jäkla fula i dom där latexoverallen och glasögonen, hallå du är inte i OS du är i en öde skog! Människor som går runt och är otrevliga mot alla som träffar lär inte ha ett särsilt givande liv, stackarna!!

Nu är vi trötta och ska sova, men här kommer lite bilder från idag som sagt alla bilder är tagna med min mobil! Peace!!








2 kommentarer:

  1. *ASG* fan vilken bra beskriving på gnälliga längdfärdsåkare. Jag åker ju med mina hundar och dom blir skitsura fast jag är i skogen. Jag hugger tillbakds med att passar det inte kan dom åka skidro på Rudan och gnälla, jag betalar med skatt och har rätt att åka i skogen. Å hur fan kan man öppna käften när man ser ut som en kådis på rymmen *S*
    Tjing // Susan

    SvaraRadera
  2. för att undvika blå snö------i detta fall skulle du haft vitbalans moln och skruvat upp exponeringskompensationen med ca +1. Man kan även ta en PRE-vitbalans i snön och sedan använda sig av det värdet. En spotmätning på snön i den miljö du ska foto är också tänkbart.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här!