onsdag 30 september 2009

Kan man korrigera föraren?


Det har tränats intentivt i 5 dagar nu så imorgon blir det en dags vila innan helgen. Ikväll var vi på Clinic hos Eva Bodfält ämnet var fotgående och jag med Roxy var ett demoekipage så att säga. Roxy skötte sig exemplariskt hon låg stilla och passiv i flera timmar men när vi väl skulle upp så tände hon till direkt, jag är verkligen såååå stolt att hon har slutat (peppar peppar ta i trä) med sina dampryck under passivitet! När vi körde var hon fokuserad, självklart lite nyfiken på de 30 pers som satt och tittade och på balansbommen bakom men hade ändå fokus som tusan på mig när jag ville nått. MEN MISS SARA W måste bli tydlig, skärpt och fokuserad hon också! Kan faktiskt erkänna att jag får lite prestationspress i de tillfällen jag ska "visa vad vi kan" och blir otydlig både med belöning och moment. Detta gör mig jäkligt osäker inför tävlingen, jag måste tänka "du och jag är bäst i världen, fuck the others". Kanske har med rutin att göra, kanske med mognad inte vet jag men jag är medveten om det och ska få bukt med det!
Roxy fick mycket beröm av Eva som tyckte hon verkade vara en jättefin hund med toppeninställning. Det var också säkert 5-7 personer som kom fram och berömde henne för hon verkade vara en så härlig hund och att hon var snygg. "Är det en jaktlabbe?" "Nej nej, hon är en nedbantad labbe bara" Haha! Så jäkla kul att få beröm, I LOVE IT :D
Älskar min lilla pärla så innerligt hon är verkligen speciell liten filur.
Natti natt and sleep tight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här!