lördag 26 september 2009

Vilken hunddag!




Började med att åka ut till spårskogen i hellasgården vid 10 tiden, la ett jäkligt klurigt spår ca: 350 meter säkert 7st 90graders vinklar och 5 apporter. Roxy var svinhet och okoncentrerad, missade 2 apporter och tappade bort sig för många gånger i spåret. Suck men hon var glad för det! Känns jobbigt bara eftersom hon har gått så otroligt bra så länge nu och idag gick hon som för 6 månader sen igen... Hoppas det går över ska försöka lägga ett till imorgon.




Under liggtiden tränade vi lydnad vilket gick betydligt mycket bättre!!!! Apporten (både lydnadklass 1 och apell) sitter i storet sett klockrent. Framförgåendet gick först helt crazy men det beror mycket på att jag inte vet 100% hur jag ska lägga upp träningen också men hittade en ganska bra balan mellan drag framåt men inte för fort och stanna på mitt stå kommando. Fotgåendet är jag jätteglad över det börjar verkligen bli stabilt!




Hem och vila mysa med Kalle och äta frukost. Sen vid 17 tiden stack vi ner till BK för agilityträning! Vi köpte med oss sushi och åt middag på klubben :) Vi körde hoppkombinationer med mycket framåtdriv så att säga sen satte vi in både balansbommen, A-hindret, platta tunneln och slalom och körde en liten bana. Det gick bra! Det är fortfarande så att vi behöver mer rutin och mer flow i sammarbetet. Men jag är stolt över min lilla pärla som är så positiv och hennes extrema hindersug! Mer träning mer rutin och säkerhet så kommer det skitbra, farten hindersuget och motivationen finns redan hos oss båda!!




Hoppas det hinns med hundträning imorgon också det är svårt att hinna med riktigt bra träningskvällar i veckorna när man jobbar som en galning!




Nu blir det myskväll med film och massa onyttigt!




Adjööken!

ps. ber om ursäkt för en kassa kvallitéen min kamera levererar...

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här!